ПРОБЛЕМИ ЗА НОВИТЕ ОГРАНИЧУВАЊА ВО ШЕНГЕН Како ќе влијае на економијата и граѓаните?

Од 12. октомври, новите правила за професионалните возачи од Балканот ќе предизвикаат сериозни последици не само за самите возачи, туку и за економијата и граѓаните. Ова е заклучокот од неодамнешниот округлиот стол на тема “Предизвици за превозниците во патниот транспорт на Западен Балкан”, одржан во рамките на Саемот за теретни возила во Белград.
Според Неђо Мандиќ, директор на Удружењето на меѓународни патни превозници во Србија, новите ограничувања можат да доведат до егзистенцијални проблеми за возачите и банкрот за превозниците. Тој истакна дека е неопходно да се изедначат правата на нашите возачи со оние од Шенген зоната и да се бараат преодни решенија. “Ако не се најде решение, ќе дојде до нарушување на ланците на снабдување”, предупреди Мандиќ.
Александар Спасиќ, генерален секретар на MT, истакна дека возачите поминуваат 98,5 до 99,5 проценти од времето во Шенген зоната. Тој предупреди дека граѓаните и економијата ќе почувствуваат последици, како што се зголемување на цените на производите и недостиг на стоки. Спасиќ нагласи дека новите мерки, иако имаат за цел да спречат нелегална миграција, всушност ги казнуваат возачите кои ги исполнуваат сите услови.
Превозниците истакнаа дека не претставуваат закана и дека им се ускратуваат основни човекови права. Тие бараат исклучување на професионалните возачи од новите правила и реално мерење на времето по часови. “Ако не се направат промени, многу компании ќе затворат”, предупредија тие.
Проблемот со новите ограничувања не е само локален. Велибор Пеулиќ, координатор во Конзорциумот за логистика на Босна и Херцеговина, истакна дека одлуките на Европската унија можат да доведат до иселување на младите возачи во европските земји. Тој нагласи дека Балканот губи време на границите и повика на соработка со Турција.
Ситуацијата не е подобра ни во Северна Македонија, каде што возачите се соочуваат со зголемени административни барања и проблеми со задржување на границите. Претставници од Албанија истакнаа дека работат на решавање на проблемот, но сè уште не добиле конкретни предлози од Европската комисија.
На крајот, министерот за транспорт и инфраструктура, Александар Софрониевиќ, нагласи дека е неопходно да се решат овие проблеми за да се обезбеди конкурентност на српската економија. Саемот за теретни возила продолжува до 11. септември, а целта е да се промовираат иновации и услуги кои ќе помогнат во развојот на индустријата.


