ГО ГУБИМЕ ПОТИСОКОТ – Што откри црната кутија по падот на АИ-171
Во несреќата загинаа 270 лица - 242 патници, двајца пилоти и 10 членови на екипажот. Авионот се урна врз хостел за здравствени работници, при што дополнително беа повредени над 40 лица. Единствениот преживеан бил британски државјанин.

Прелиминарниот извештај за падот на летот АИ-171 на „Ер Индија“ открива шокантни детали за причините што довеле до трагедијата во која загинаа 270 лица. Основната причина за несреќата бил механички дефект на пилотското седиште, кој се случил за време на полетувањето.
За време на полетувањето, седиштето на пилотот неочекувано се лизнало наназад поради дефект во механизмот за заклучување. Како резултат на тоа, потисните лостови биле ненамерно повлечени во положба „неактивен“, што довело до губење на сила на моторот. Копилотот се обидел да ја поправи ситуацијата, но поради положбата на телото на пилотот, контролните лостови биле блокирани. Авионот потоа се урнал врз зграда во близина на аеродромот во Ахмедабад.
-
+12 секунди: Седиштето на пилотот се лизга наназад.
-
+15 секунди: Копилотот повикува: „Го губиме потисокот!“
-
+26 секунди: Авионот влегува во аеродинамичка „стопирачка“ состојба на височина од 214 стапки.
-
+38 секунди: Авионот се урива и се судрува со земјата.
Истрагата утврдила дека механизмот за заклучување бил оштетен и покрај тоа што седиштето било неодамна сервисирано. Клучен пропуст бил непроверувањето на функционалноста на механизмот по сервисирањето. Дополнителни фактори, како екстремната температура на воздухот (43°C), ја намалиле ефикасноста на моторите.
Екипажот не издал критични команди како GO-AROUND или STAB TRIM, а системите на „Боинг 787“ не содржат автоматски заштитни механизми за ваков вид на отказ – како „заклучување на тежината“ или „спречување на повратен вртежен момент“.
По несреќата, FAA и EASA наложија итна проверка на пилотските седишта кај сите „Боинг 787“ авиони. „Ер Индија“ приземји 12 летала со слична сервисна историја, додека „Боинг“ најави редизајн на механизмот до 2026 година. Конечниот извештај за инцидентот се очекува во јули 2025 година.
Во несреќата загинаа 270 лица – 242 патници, двајца пилоти и 10 членови на екипажот. Авионот се урна врз хостел за здравствени работници, при што дополнително беа повредени над 40 лица. Единствениот преживеан бил британски државјанин.


