FORD СО НОВА СТРАТЕГИЈА Зошто се повлекува од масовно производство?

Ford поминува низ тиха, но длабинска трансформација. Додека јавноста најчесто се фокусира на промените во електричната стратегија и постојаните преиспитувања на EV плановите, под површината се одвива исто така важен заокрет – свесно повлекување од сегментот на достапни, масовни автомобили. Со други зборови, Ford одлучи да престане да учествува во играта во која, според сопственото признание, никогаш не имал вистински шанси против Toyota и Hyundai. Ова отворено го призна извршниот директор Џим Фарли во разговор за аргентинскиот дневник La Nación. Во тој интервју, Фарли без вообичаен корпоративен јазик објасни зошто моделите како Fiesta и Focus исчезнаа од понудата и зошто Ford повеќе не сака да се претставува како производител кој нуди сè, од основни градски автомобили до големи пикапи.
Според Фарли, идејата Ford да биде “производител за секого” имала речиси симболична, историска тежина. Амбицијата била јасна – да се следи духот на Моделот Т и да се нудат широко достапни автомобили. Сепак, реалноста на глобалниот пазар се покажа како немилосрдна. Трошоците на производството едноставно не беа конкурентни со јапонските и корејските производители, кои децении ги усовршуваа своите процеси токму во тој сегмент, наведува Jutarnji.hr. “Не беше грешка да се проба, но беше грешка да се упорствува”, порача Фарли, признавајќи дека Ford не имал трошковна предност потребна за долгорочна борба во класата на поевтини возила. Резултатот беше јасен – реструктурирање на понудата и фокус на она во што Ford е посилен, но и попрофитабилен.
Во последните години, тоа многу конкретно се гледа. Од американскиот пазар исчезнаа Fusion, Taurus, Edge, а неодамна и Escape, додека европската понуда по укинувањето на Fiesta, Focus и Mondeo значително се намали. Глобалната продажба е значително опадната во однос на периодот помеѓу 2013. и 2017. година, кога Ford годишно испорачуваше повеќе од 6,3 милиони возила. Денес, таа бројка се стабилизирала на помеѓу 4,2 и 4,4 милиони примероци.
Меѓутоа, помалата продажба не значи и послаб резултат. Напротив, Ford сега заработува на возилата кои играат на емоции, идентитет и наследство на марката. Mustang, Bronco, кој доаѓа во Европа, и различни Raptor верзии на пикапите не се замислени како рационални избори, туку како производи кои предизвикуваат желба, страст и лојалност. Токму во тоа Фарли ја гледа иднината на марката.
Наместо да се натпреварува со Toyota Corolla и слични масовни модели, Ford денес радије се позиционира како производител на попрофитабилни возила, дури и по цена на помал пазарен удел. Тоа е ризична, но свесна одлука и јасен знак дека ерата на “автомобили за сите” за Ford дефинитивно се затвора.


