ПОРШЕ ДОБИВА НОВ ИЗВРШЕН ДИРЕКТОР Оливер Блум се повлекува

Оливер Блум ќе го напушти местото главен извршен директор на германскиот производител на спортски автомобили Порше, соопштија од компанијата со седиште во Штутгарт. Блум исто така ја врши функцијата главен извршен директор на матичната компанија Порше, Volkswagen Group, што е двојна позиција која привлекла значителни критики во текот на годините на борба на германската автомобилска индустрија. Извршниот одбор на надзорниот одбор на Порше му наложил на претседателот на одборот да разговара со Блум за неговиот споразум за предвремено заминување, иако не е јасно кога точно ќе ја напушти функцијата. Блум е главен извршен директор на Порше од 2015. година, а двојната улога ја извршува од 2022. година.
Планирано е да ја задржи својата позиција во Volkswagen Group. Досегашниот работен ангажман на Блум во Порше е одлучно мешовит. Компанијата беше во подем кога ја презеде управувачката улога во 2015. година, а трендот продолжи и во неговите рани години, со раст на продажбата, прометот и добивката. Помеѓу 2015. и 2023. година, продажбата порасна од 225.000 возила годишно на 320.000, додека добивката по оданочување се удвои. Сепак, падот на продажбата на клучните кинески и американски пазари, како и домашната загриженост поради високите трошоци за производство, доведоа до пад на цената на акциите на Порше во последните две години, која сега се движи околу 41 евро.
Производителот се соочува со последиците од царинската политика на американскиот претседател Доналд Трамп и падот во Кина, каде што “пазарот на луксузни производи целосно се урна”, изјави Блум за dpa. Клучна точка на управувањето на Блум со Порше беше неговата насоченост кон електричните возила, поставувајќи цел да 80% од новите спортски автомобили на компанијата бидат целосно електрични до 2030. година. Имајќи предвид дека побарувачката за електрични модели значително забави во последните години, амбициозната цел е далеку од остварување, со оглед на тоа што само 23,5% од возилата на Порше беа електрични во првата половина на 2025. година.
Високите инвестиции во трансформацијата кон електричната мобилност дополнително се оптоварување, како и фактот дека продажбата на електрични возила (EV) досега била полоша од очекуваната. Блум сигнализираше промена на политиката, изјавувајќи за агенцијата dpa дека “сите политички прогнози за раст на електричната мобилност беа премногу оптимистични”. Иднината на Порше ќе биде во нови раце, а поранешниот шеф на Макларен, Мајкл Лајтерс, изгледа дека ќе биде негов наследник. Лајтерс има докторска титула од машинството, претходно работел 13 години во Порше и се смета за идеален кандидат за ревитализација на Порше.


