КРИЗА ВО ГЕРМАНСКАТА АВТО ИНДУСТРИЈА 100.000 работни места на удар

КРИЗА ВО ГЕРМАНСКАТА АВТО ИНДУСТРИЈА 100.000 работни места на удар

Германската автомобилска индустрија, некогаш симбол на стабилност и добро платени работни места, се соочува со еден од најтешките периоди во својата историја. Според податоците на Bloomberg, до крајот на деценијата би можеле да исчезнат скоро 100.000 работни места, а најголемиот удар доаѓа од производители кои до неодамна важеле за носители на раст.

Bosch е најновиот пример. Компанијата, позната по алатите и уредите за домаќинство, е и еден од најголемите светски добавувачи за автомобилската индустрија, но сега најави гашење на дури 13.000 работни места во својот сектор за мобилност. Со тоа, вкупниот број планирани отпуштања во Bosch до 2030 година достигнува 18.500, што ја става компанијата веднаш зад Volkswagen. Во најголемиот германски производител, на пример, во игра се 35.000 работни места, и тоа по веќе најавените отпуштања на повеќе од 30.000 минатата година, наведува Jutarnji.hr.

На удар се и други гиганти. Добавувачите ZF и Continental предвидуваат намалување од 14.000, односно 10.150 вработени. Audi исто така укинува 7.500 работни места, додека Schaeffler планира да отпушти 4.700 луѓе. Ниту Porsche и Ford не се имунизирани, првиот ќе се реши од 1.900 вработени, а вториот од 1.000.

Главните причини за ваквите резови се електрификацијата, растечките трошоци за развој, глобалната конкуренција и политичките неизвесности. Особено се истакнуваат американските царини и слаба продажба на електрични автомобили која не ги исполнува очекувањата. Германската влада дополнително ја комплицира ситуацијата со несигурни сигнали за идните регулации.

Марсел Фратсшер, директор на Германскиот институт за економски истражувања (DIW), смета дека ова не е краткотрајна турбуленција. “Најавата за големи отпуштања во Bosch е само почеток на сериозно индустриско реструктурирање во Германија. Во наредните години ќе видиме уште многу отпуштања и стечаји”, изјави Фратсшер.

Суочен со кризата во германската автомобилска индустрија, канцеларот Фридрих Мерк планира да свика самит на автомобилската индустрија на 9. октомври, соопштија владини извори. Очекувањата се дека состанокот ќе собере неколку министри, премиери на германските сојузни држави со големи фабрики за автомобили, водечки производители и добавувачи, како и претставници на синдикатите.

Мерк најави планови за таков собир по состанокот на коалициониот одбор на почетокот на септември. Германскиот автомобилски сектор страда од пад на продажбата, растечка конкуренција од Кина и премин на електрична мобилност, што дополнително се влошува од тарифната борба со Соединетите Држави. Многу компании одговорија со драстични мерки за намалување на трошоците, намалување на бројот на работни места и откажување на смени. Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Porsche и Audi известуваат за нагло намалување на добивката. Германскиот добавувач на автомобили Bosch најави планови за укинување на дополнителни 13.000 работни места.

CATEGORIES
Share This