SOFTBANK СО ГОЛЕМ ЧЕКОР ВО РОБОТИКАТА Го купува ABB за 5,4 милијарди долари

SoftBank Group објави дека постигнала договор за купување на секторот за роботика од швајцарската инжинерска компанија ABB, во трансакција вредна 5,4 милијарди долари. Овој потег е значаен за основачот и извршниот директор на SoftBank, Масаиоши Сон, кој се обидува да ја прошири својата присутност во светот на роботиката, особено по периодот на застој во инвестициите.
Јапонскиот гигант, познат по своите иновации во роботиката, вклучувајќи го и хуманоидниот робот Pepper, веќе има вложувања во компании како што се Berkshire Grey и AutoStore. Со овој договор, ABB се откажува од првичната идеја да го издвои и листа на берзата своето одделение за индустриска автоматизација, кое се натпреварува со јапонските компании Fanuc и Yaskawa, како и германскиот производител Kuka.
Оваа одлука е првиот значаен потег под водство на новиот извршен директор на ABB, Мортен Виро, кој ја презеде функцијата минатата година. Секторот за роботика на ABB се соочува со пад на профитабилноста и продажбата во последните години, што дополнително ја поттикна потребата за стратегиски промени. Виро изјави дека и ABB и SoftBank споделуваат иста визија за иднината на роботиката, која ќе биде базирана на вештачка интелигенција, и веруваат дека соработката ќе донесе значителни придобивки.
По објавувањето на договорот, акциите на ABB забележаа пораст од три проценти на берзата во Цирих, додека акциите на SoftBank Group пораснаа за околу еден процент во Јапонија. Завршувањето на трансакцијата се очекува во периодот од средината до крајот на 2026 година, со предвиден приход од околу 5,3 милијарди долари од продажбата.
ABB планира да ги искористи средствата од продажбата за инвестирање во органски раст, нови аквизиции и враќање на капиталот на акционерите преку дивиденди и откуп на акции. Секторот за роботика на ABB, кој вработува 7.000 лица, оствари продажба од 2,3 милијарди долари минатата година, што претставува седум проценти од вкупните приходи на компанијата. Сепак, се наведува дека имало ограничена синергија со останатите делови на бизнисот, кои се фокусираат на електрификација и автоматизација.
Пазарот за роботика се соочува со намалена побарувачка во Азија, при што многу компании одлагаат капитални инвестиции поради економската неизвесност. Според податоците на Меѓународната федерација за роботика, новите инсталации во 2024 година остануваат на ниво од 542.000 единици.


