ФОРД НАЈАВУВА РЕВОЛУЦИЈА – Новата генерација на ЕВ воцила ќе ја променат индустријата

Ford најави дека новата генерација на електрични возила (EV) ќе ја променат индустријата на сличен начин како што тоа го направи Model T. Компанијата ја поедностави својата EV платформа за да ги намали тежината и трошоците, а истовремено ја преобликуваше производната линија. Наместо возилата да се движат по една линија, сега се произведуваат на три паралелни линии кои потоа се спојуваат.
Најзначајната вест од Ford во изминатата недела беше објавувањето на електричниот пикап по цена од 30.000 долари, кој ќе пристигне во 2027 година. Ова возило е само првото од многуте што ќе следат во наредните пет години. Инженерите на Ford тврдат дека навистина големата приказна е тоа како ја промениле правилата на играта за производството на EV, создавајќи процес на производство кој ќе остави ривалите, особено новите компании во индустријата, зад себе.
„Не верувам дека многу традиционални производители на автомобили можат да реализираат проект како овој,“ изјави Даг Филд, главниот директор за електрични возила, дигитализација и дизајн во Ford. „И не верувам дека новите стартапи за електрични возила ќе можат да ги следат нашите инженери и производствени тимови во остварувањето на оваа реалност.“
Универзалната платформа за електрични возила на Ford е создадена од мала група инженери, предводена од поранешниот инженер на Tesla, Алан Кларк, кој работел во близина на тајност во Калифорнија со тим од талентирани луѓе од внатрешноста и надвор од компанијата. Архитектурата што ја создаде тимот значително се разликува од традицијата на Ford. Една од иновациите е користењето на уникастинг, каде што големи алуминиумски кастинги заменуваат повеќе заварени панели на актуелните возила на Ford. Оваа технологија, која исто така се користи или развива од други марки, вклучувајќи Tesla и Toyota, им овозможи на инженерите да елиминираат три четвртини од деловите, две третини од заварите и половина од приклучоците во споредба со традиционалниот пикап.
Друг значаен напредок е отстранувањето на речиси еден километар (1.6 км) жици во однос на постарите модели на Ford. Но, исто така е важно и како ќе се произведуваат овие нови генерации на EV во фабриките на Ford. Хенри Форд е познат по револуционизирањето на автомобилската индустрија со воведувањето на движечката производна линија, што ја зголеми ефикасноста и ги намали трошоците. Сега, компанијата се оддалечува од концептот на единечна производна линија и преминува на она што го нарекува производствено дрво. Возилата нема да се движат по една линија, туку ќе започнуваат на три паралелни линии, една за предниот дел, една за задниот дел и една за структурниот батерија. Кога секоја под-делка ќе биде завршена, трите линии ќе се спојат и EV-то ќе биде готово, поминувајќи значително помалку време во производството отколку конвенционалното возило.
Ford тврди дека овие комбинирани ефикасности – платформата и производствениот процес – ќе им помогнат да конкурираат со кинеските производители на автомобили. „Model T беше достапен не затоа што беше поевтина верзија на другите автомобили, туку затоа што брилијантни умови преземаа фундаментално нови пристапи кон старите проблеми,“ изјави Даг Филд. „Токму тоа е она што го поставивме како цел при создавањето на Универзалната платформа за електрични возила на Ford.“
Ford најави дека електричниот пикап од 2027 година ќе биде брз како Ecoboost Mustang и простран како Toyota RAV4. Компанијата исто така ветува дека трошоците за сопственост во следните пет години ќе бидат „пониски од купувањето на тригодишен Tesla Model Y.“ Сликите при објавувањето на пикапот откриваат дека истата платформа може да се користи за создавање на различни возила, од дворан панел до SUV со три реда седишта.


