AI АСИСТЕНТИ ВО КРИЗА Погрешни информации во речиси половина од одговорите

AI АСИСТЕНТИ ВО КРИЗА Погрешни информации во речиси половина од одговорите

Според новото истражување, водечките AI асистенти не успеваат да пренесат точни информации во скоро 50% од своите одговори. Оваа студија, спроведена од Европската радиодифузна унија (EBU) и BBC, анализирала околу три илјади одговори на прашања поврзани со вести, поставени на најпопуларните AI платформи.

Истражувањето, кое опфатило 14 различни јазици, оценувало асистентите по критериуми како што се точност, наведение на извори и способноста да разликуваат факти од мислења. Меѓу оценетите асистенти се наоѓаат ChatGPT, Copilot, Gemini и Perplexity. Резултатите покажуваат дека 45% од анализираните одговори содржеле барем една значајна грешка, а 81% имале некакви проблеми.

Во истражувањето, особено внимание е посветено на проблемите со наведените извори. На пример, 72% од одговорите на Gemini, Google-овиот AI асистент, имале сериозни недостатоци во наведените извори, додека кај другите асистенти овој процент бил помал од 25%. Исто така, 20% од сите одговори покажале проблеми со точноста, вклучувајќи и случаи на застарени информации.

Некои од конкретните примери вклучуваат погрешно наведување на законски измени од страна на Gemini, како и ситуација во која ChatGPT продолжил да тврди дека папата Франциско е актуелен папа, и покрај неговата смрт.

Истражувањето вклучувало 22 јавни медиумски сервиси од 18 различни земји, вклучувајќи Франција, Германија, Шпанија и Велика Британија. Како што AI асистентите сè повеќе заменуваат традиционалните интернет пребарувачи, постои загриженост дека јавната доверба во информациите може да биде сериозно нарушена. Директорот на EBU, Жан Филип де Тендер, истакна дека кога луѓето не знаат на што да веруваат, на крајот не веруваат ни на што, што може да влијае на учеството во демократските процеси.

Според извештајот на Reuters, околу 7% од интернет корисниците кои следат вести и 15% од младите под 25 години користат AI асистенти за добивање информации. Оваа студија е повик за поголема одговорност од страна на компаниите кои развиваат AI технологии, со цел да се подобри начинот на кој нивните асистенти одговараат на прашања поврзани со актуелни настани.

CATEGORIES
Share This