PEPSICO ПОД ГОЛЕМ ПРИТИСОК Изгубена позиција на пазарот газирани пијалоци

PepsiCo се соочува со нови предизвици во конкурентската битка со Coca-Cola, откако падна на трето место зад Dr Pepper. Овој пад е дополнително загрижувачки за компанијата, која сега мора да се справи со нови притисоци од страна на активистичкиот инвеститор Elliott Management, кој објави дека вложил четири милијарди долари во PepsiCo и бара значајни промени во нејзиното работење.
Во писмото упатено до управниот одбор на PepsiCo, Elliott истакнува дека компанијата е на „критична раскрсница“ и дека е неопходно да се подобрат финансиските резултати за да се врати на лидерската позиција во индустријата. PepsiCo, која е позната по своите брендови како Lay’s, Doritos и Gatorade, признава дека е отворена за соработка со акционерите и ценат конструктивни предлози.
Во последната година, акциите на PepsiCo забележаа пад од 15 проценти, што дополнително ја загрижува компанијата во време на глобална инфлација и префрлање на потрошувачите на поевтини производи. Dr Pepper, со своите иновативни вкусови и значителни инвестиции во маркетинг, успеа да ја надмине Pepsi и да заземе второто место на пазарот на газирани пића.
Elliott Management укажува на тоа дека проблемите со кои се соочува PepsiCo се „самоинфлицирани“ и дека компанијата има премногу различни брендови. Секторот на грицки, кој долго време беше двигател на растот, исто така, не дава очекувани резултати, бидејќи потрошувачите поради зголемените цени купуваат помалку чипсови и крекери.
Како решение, Elliott предлага рефраншизирање на мрежата на независни дистрибутери, слично на моделот на Coca-Cola, како и продажба на некои од брендови во сегментот на храна и пијалаци. Овој инвеститор е познат по своите долгорочни стратегии, а не по краткорочни акции.
Според аналитичарите, компаниите од секторот за храна и домаќинство се сè почеста цел на активистите, бидејќи тешко се прилагодуваат на промените во потрошувачките навики. Индустријата реагира на овие предизвици со спојувања и превземања, при што Kraft Heinz објави поделба на две компании, Ferrero купи WK Kellogg Co за 3,1 милијарда долари, а Mars најави преземање на Kellanova вредно речиси 30 милијарди долари.


