КИНЕСКИОТ ПАЗАР НА АВТОМОБИЛИ ВО КРИЗА Продажбата опадна за 8,5%

КИНЕСКИОТ ПАЗАР НА АВТОМОБИЛИ ВО КРИЗА Продажбата опадна за 8,5%

Продажбата на автомобили во Кина доживеа значителен пад во ноември, со намалување од 8,5% во однос на истиот период минатата година. Ова е втор последователен месец на опаѓање и најголем пад во последните десет месеци. Главните причини за оваа ситуација се слабеењето на побарувачката и намалувањето на државните субвенции, што создава несигурност меѓу потрошувачите.

Според последните податоци, во ноември продадени се 2,24 милиони возила, по падот од 0,8% во октомври. Овој пад е особено загрижувачки, бидејќи традиционално, последните месеци од годината се познати по силната продажба. Сличен пад последен пат беше забележан во 2008 година, за време на глобалната економска криза.

И покрај опаѓањето на вкупната продажба, електричните и хибридните автомобили продолжуваат да доминираат на пазарот, со учество од 58,9% во вкупната продажба. Во текот на првите 11 месеци од годината, продадени се повеќе од 11,2 милиони електрични и хибридни возила преку субвенционирани програми. Сепак, намалувањето на државните поддршки на крајот на годината негативно влијае на расположението на потрошувачите.

Дополнителни фактори кои влијаат на опаѓањето на продажбата вклучуваат значителен пад на продажбата на бензински автомобили и висока основа од минатата година. И покрај овие предизвици, се очекува вкупната продажба за целата година да забележи раст од околу 5%. За 2026 година, прогнозите укажуваат на стагнација на пазарот, со зголемена конкуренција и рекорден број нови модели.

Со цел да се поттикне продажбата, производителите нудат дополнителни попусти до 15.000 юана за нарачки направени до крајот на годината, дури и ако испораките се планирани за следната година. Кинеските власти, поради проблемите со прекумерната производња и острата конкуренција, ги отстранија електричните возила од списокот на стратешки индустрии во петгодишниот развојни план, што предизвикува загриженост за иднината на секторот.

Најголемиот домашен производител на електрични возила, BYD, забележа пад на продажбата во ноември, третиот месец по ред, иако истовремено бележи рекорден извоз. Tesla, пак, успеа да ја зголеми продажбата на 73.145 возила, по слабиот октомври. Xiaomi, исто така, продолжува со добри резултати, испорачувајќи повеќе од 40.000 електрични возила три месеци по ред.

Извозот на кинески автомобили бележи значителен раст од 52,4% во однос на истиот период минатата година, а се очекува дека најголемиот дел од овој раст ќе дојде од електричните и хибридните возила, чииот извоз би требало да се зголеми за 40%, достигнувајќи околу 2,83 милиони возила.

CATEGORIES
Share This